Balans

10 weken
Begeleid
De training begint met uitleg over (on)balans, stress en welzijn. Dit wordt gedaan aan de hand van enkele theoretische modellen. Vervolgens stel je doelen op die worden bijgehouden gedurende het programma. Daarnaast kijken we welke waarden in het leven jij belangrijk vindt en hoe jij jouw leven zou willen leiden.

Daarna kijken we naar de realiteit: waar heb je zelf invloed op en waar niet? Vervolgens richt de training zich op wat je zelf kunt doen om de balans in jouw leven te herstellen. Je kunt bijvoorbeeld werken aan ontspanning, time-management, grenzen stellen en gezond leven. Aan het einde van de training wordt er gekeken hoe de balans nu is en welke aanpassingen jij nog zou willen maken.

Voor wie?
Deze training is bedoeld voor iedereen die bewust of onbewust op zoek is naar balans in zijn leven.

Wat leer je?
  • Uitleg over balans, stress en welzijn
  • Doelen stellen die bij jou passen
  • Wat kun jij veranderen?
  • Grenzen stellen
  • Ontspannen
  • Time-management
  • Gezond leven

Waar is de training op gebaseerd?
De training is geschreven in samenwerking met experts vanuit de arbeids- en organisatiepsychologie. Tijdens het ontwikkelen is gebruik gemaakt van het Job Demands-Resources model (Bakker & Demerouti, 2007), de Wheel of Life (Byrne, 2005) en het hart-hand-hoofd-model (De Jonge & Peters, 2012).

Tijdsindicatie: 5 weken
Thema's
Mentaal welzijn Dagelijks leven Lichamelijke gezondheid Ontwikkeling, drive en zingeving Leefomgeving